Δίκη Τάσου Θεοφίλου: «Όταν βλέπει αδικία, παίρνει θέση. Δεν είναι γλείφτης»

Με την εξέταση μαρτύρων ως επί το πλείστον πολιτικής υπεράσπισης, την επαναπροβολή του βίντεο της ληστείας από το κλειστό κύκλωμα της Alpha Bank της Νάουσας Πάρου χωρίς τη λεζάντα στο άνω δεξιό μέρος της εικόνας και την επανεξέταση του ειδικού πραγματογνώμονα της υπεράσπισης κύλησε η σημερινή συνεδρίαση της δίκης του αναρχικού κομμουνιστή Τάσου Θεοφίλου. Επόμενη δικάσιμος έχει οριστεί η 28η Απριλίου, οπότε και αναμένεται να «απολογηθεί» ο διωκόμενος.

Η τελευταία απόπειρα της πολιτικής αγωγής, συνεπικουρούμενης από την εισαγγελέα της έδρας, να ενοχοποιήσουν τον Τάσο Θεοφίλου έπεσε και σήμερα στο κενό, μετά την επαναπροβολή του βίντεο της ληστείας, από το οποίο είχε καταστεί, τελικά, εφικτό να αφαιρεθεί η λεζάντα που έκρυβε τμήμα όσων συνέβησαν κατά την αιματηρή συμπλοκή ανάμεσα στους δράστες της ληστείας και το θύμα Δημήτρη Μίχα.

Παρόλα αυτά, η ανεπαρκής ευκρίνεια της εικόνας δεν μπορεί να συμβάλει στη διακρίβωση του ρόλου καθενός από τους δράστες, όσο κι αν η πολιτική αγωγή προσπάθησε, αποτυχημένα, να πείσει για το αντίθετο.

«Όποιος μας ζητάει να προβληθεί κάτι, ας μας εξηγήσει γιατί το ζητάει. Χάνεται η πυκνότητα της εικόνας όσο το άτομο με το λευκό παντελόνι (σημ.: ο φερόμενος ως δράστης με το καουμπόικο καπέλο) προχωράει προς το βάθος», σχολίασε προκαταρκτικά ο συνήγορος υπεράσπισης Κώστας Παπαδάκης.

Χωρίς να χάσει την ευκαιρία, η εισαγγελέας έσπευσε να απευθυνθεί απαξιωτικά στον ειδικό πραγματογνώμονα, στον οποίο η υπεράσπιση Θεοφίλου είχε αναθέσει την ψηφιακή ανάλυση του βίντεο.

(Εισαγγελέας): Πώς και δεν μπορέσατε να απομακρύνετε τη λεζάντα;

(Πρόεδρος): Μας είπε ότι δε γίνεται.

(Εισαγγελέας): Έγινε, όμως.

Στο σημείο αυτό αντέδρασε η υπεράσπιση, γεγονός που οδήγησε την εισαγγελέα σε τακτική αναδίπλωση.

(Εισαγγελέας): Ανακαλώ την ερώτηση.

(Κώστας Παπαδάκης): Αφήνονται εντυπώσεις. Τίθεται ζήτημα αξιοπιστίας της πραγματογνωμοσύνης.

(Εισαγγελέας): Τι έχετε να πείτε εν σχέσει με το βίντεο;

(Μάρτυρας ειδικός πραγματογνώμονας): Η εξήγηση είναι πολύ απλή. Έλαβα 4 αρχεία, τα οποία και εξέτασα. Η εικόνα ερχόταν με αυτές τις λεζάντες, χωρίς δυνατότητα να γίνει από μένα μετατροπή. Δεν μπορούσα να μετατρέψω την ανάλυση, γιατί δεν είχα την πρωτότυπη μορφή (σημ.: του βίντεο).

(Εισαγγελέας): Το αποκλείσατε κατηγορηματικότατα (σημ.: τη δυνατότητα αφαίρεσης της λεζάντας).

(Μάρτυρας): Εμμένω σε αυτό.

(Πρόεδρος): Λείπουν 9 πλάνα, 1 δευτερόλεπτο. Αυτό τι σας λέει;

(Μάρτυρας): Μπορεί να είναι κάμερα με ανιχνευτή κίνησης (σημ.: η κάμερα της τράπεζας) ή το καταγραφικό να έχει αδυναμία καταγραφής.

(Πολιτική αγωγή): Τον μόνο που βλέπετε να κρατάει πιστόλι είναι ο ληστής με το καουμπόικο καπέλο;

(Μάρτυρας): Εγώ ανέφερα μόνο προτεταμένο χέρι.

(Παπαδάκης): Σας μένει η πεποίθηση ότι σας έδωσα το μετατραπέν βίντεο για να σας παραπλανήσω;

(Μάρτυρας): Σε καμία περίπτωση.

(Παπαδάκης): Τι αλλάζει επί της ουσίας; Έγινε ευκρινέστερη η εικόνα;

(Μάρτυρας): Θεωρώ πως σε καμία περίπτωση δεν είναι ευκρινέστερη.

(Παπαδάκης): Είναι ή δεν είναι ο Θεοφίλου ο δράστης που εικονίζεται;

(Μάρτυρας): Υιοθετώ πλήρως τα συμπεράσματά μου για τις συγκριτικές εξετάσεις.

(Παπαδάκης): Όσον αφορά το καπέλο;

(Μάρτυρας): Καμία διαφοροποίηση.

(Άννυ Παπαρρούσου): Η εικόνα παρέχει τα τεχνικά εχέγγυα, ώστε η κρίση του δικαστηρίου να είναι αυθεντική για την ταυτοποίηση ή όχι του κατηγορούμενου, ή είναι θέμα ερμηνείας;

(Μάρτυρας): Η εικόνα έχει χαμηλή ποιοτική επάρκεια και μεγάλη απόσταση από τα καταγραφόμενα.

(Σπύρος Φυτράκης): Κανείς δεν κατέληξε σε οριστική απάντηση για το ποιος είναι ο ένας ή ο άλλος δράστης. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Τα άλλα είναι για να συζητάμε.

(Πολιτική αγωγή): Ο ληστής με το καουμπόικο καπέλο είναι ο μόνος που φαίνεται να βγάζει όπλο.

(Παπαδάκης): Τι δείχνει αυτό το περιβόητο βίντεο; [Με το] να κάνουμε δίκη με βάση τι φανταζόμαστε και όχι με το τι βλέπουμε, δεν κάνουμε δουλειά. Από μια τέτοια θολή εικόνα, που δε δείχνει τίποτα, νομίζετε ότι μπορεί να καταδικαστεί ένας άνθρωπος σε ισόβια;

(Παπαρρούσου): Κανένα δεδομένο δεν μπορεί να προκύψει από τέτοια απροσδιόριστη καταγραφή. Είναι ξεκάθαρα θέματα ερμηνείας και ψυχικής διάθεσης απέναντι στον κατηγορούμενο.

«Ήταν εξαιρετικά συνεπής, συνεργάσιμος, βοηθητικός σε όλες τις περιπτώσεις, και ποτέ δεν υπήρξε αντιπαράθεση». Σε αυτή τη φράση συνοψίζεται η γνώμη της πρώτης μάρτυρος υπεράσπισης του Τάσου Θεοφίλου που κατέθεσε σήμερα, εργαζόμενης σε ΜΚΟ, όπου ο διωκόμενος παρέδιδε μαθήματα ελληνικών σε μετανάστες εθελοντικά.

Επόμενος μάρτυρας ήταν ελεύθερος επαγγελματίας, ο οποίος δραστηριοποιείται στο χώρο του στησίματος συναυλιών. Για λογαριασμό του, ο Τάσος Θεοφίλου είχε κάνει αρκετά μεροκάματα ως φορτοεκφορτωτής.

(Πρόεδρος): Πότε τον είδατε τελευταία φορά;

(Μάρτυρας): Τελευταία φορά τον είδα στις 15 Αυγούστου του 2012.

(Εισαγγελέας): Το τελευταίο μεροκάματο πότε το έκανε;

(Μάρτυρας): Στις 20 Ιουλίου του 2012 στο πανηγύρι του Προφήτη Ηλία.

Οι καταθέσεις των επόμενων 2 μαρτύρων ξαναθύμισαν για άλλη μια φορά τις ασφυκτικές συνθήκες παρακολούθησης και τρομοκράτησης που βίωσαν μέλη του στενού φιλικού και συντροφικού περιβάλλοντος του Τάσου Θεοφίλου τον Αύγουστο του 2012.

Νηφάλια, ακριβολόγος και χωρίς ούτε δευτερόλεπτο να χάσει τον ειρμό της, η επόμενη μάρτυρας περιέγραψε τη διαδικασία αναιτιολόγητης προσαγωγής της ίδιας και άλλης μίας φίλης της, που κατέθεσε στη συνέχεια.

«Κάτω από το σπίτι μου είχε στηθεί μια ολόκληρη επιχείρηση της Αντιτρομοκρατικής. Μας έβαλαν βίαια σε ένα τζιπάκι χωρίς να μας δείξουν ταυτότητες και μας πήγαν στο αστυνομικό τμήμα Κυψέλης. Αναρωτιόμουν τι είχε συμβεί. Δε μας έλεγαν τίποτα καθ’ όλη τη διάρκεια. Μετά από 3-4 ώρες μας αφήσανε. Την επόμενη μέρα έγινε η σύλληψη. [Όλα έγιναν] προφανώς γιατί είμαι φίλη και συντρόφισσα του Τάσου», αφηγήθηκε.

(Πρόεδρος): Πότε τον είδατε τελευταία φορά;

(Μάρτυρας): Είχαμε βρεθεί στις αρχές Ιουλίου του 2012.

(Πρόεδρος): Ξέρατε πού έμενε;

(Μάρτυρας): Μέχρι την άνοιξη του 2011 στην Αθήνα, έπειτα, για προσωπικούς λόγους κυρίως, μετακόμισε στη Λαμία.

(Εισαγγελέας): Εργαζόταν το καλοκαίρι του 2012;

(Mάρτυρας): Είχε κλείσει κάποιες δουλειές για συναυλίες και ήθελε να βοθήσει σε εργασίες στο Στέκι Μεταναστών. Έκανε ό,τι μπορούσε για να ζει αξιοπρεπώς, όπως όλοι μας.

(Παπαδάκης): Ήταν δημόσια η δράση του, την ήξερε η Αστυνομία;

(Μάρτυρας): Όταν δραστηριποιείσαι σ’ αυτό το κίνημα, η Αστυνομία, αργά ή γρήγορα, σε ξέρει.

(Παπαδάκης): Είχατε επισκεφτεί το σπίτι του στη Λαμία;

(Μάρτυρας): Εκεί είχα διανυκτερεύσει.

(Παπαδάκης): Τι λόγους είχε η Αστυνομία να τον ενοχοποιήσει;

(Μάρτυρας): Το ζήτημα της Αντιτρομοκρατικής δεν είναι προσωπικό. Ανάλογα με το ποιος «κολλάει» σε κάθε περίπτωση, διαλέγει κάποιον από τη «δεξαμενή» των υπόπτων. Το ότι στοχοποιούνται αναρχικοί λόγω των συντροφικών και φιλικών τους σχέσεων είναι κάτι πολύ συνηθισμένο. Η δική μας προσαγωγή δεν είχε καταγραφεί.

Ούτε και η προσαγωγή ατόμου με το οποίο απλώς η μάρτυρας είχε ανταλλάξει δυο κουβέντες την ίδια μέρα στο δρόμο.

(Παπαδάκης): Συμπεραίνουμε πως σας γνώριζαν ως περιβάλλον του Τάσου. Σας κάλεσαν ποτέ να καταθέσετε;

(Μάρτυρας): Όχι, εμείς δεν καλεστήκαμε ποτέ.

Ακολούθησε η κατάθεση της μάρτυρος, φίλης και συντρόφισσας επίσης του Τάσου Θεοφίλου, η οποία είχε προσαχθεί με την προηγούμενη.

(Πρόεδρος): Πότε τον είδατε τελευταία φορά;

(Μάρτυρας): Τον είχα δει τέλη Ιουλίου του 2012 στα Εξάρχεια.

(Πρόεδρος): Τι έκανε στη Λαμία, είχε πάει για προσωπικούς λόγους;

(Μάρτυρας): Κατά κύριο λόγο ναι, και για να ηρεμήσει.

(Εισαγγελέας): Δραστηριοποιείστε στον ίδιο πολιτικό χώρο;

(Μάρτυρας): Στον αναρχικό.

(Εισαγγελέας): Είναι πολιτικός χώρος αυτός; Και με τον Σακκά;

(Μάρτυρας): Και με τον Σακκά, και με μένα, και με πολλούς άλλους.

(Παπαδάκης): Τον Δεκέμβριο του ’11-αρχές του ’12, πού ζούσε;

(Μάρτυρας): Στου Γκύζη, μέχρι που μετακόμισε στη Λαμία.

Υπήρξε η μάρτυρας, η οποία μετέφερε σε άτομο που συμμετείχε στις εργασίες ανακαίνισης του Στεκιού Μεταναστών τον Αύγουστο του 2012 μαζί με τον διωκόμενο την απόφαση του Τάσου Θεοφίλου να μην καταθέσουν σε εκείνη τη χρονική συγκυρία.

«Ο Τάσος πήρε την απόφαση να προστατεύσει το Στέκι, για να μην αντιμετωπίσει αυτό προβλήματα. Εγώ η ίδια τη μετέφερα μέσω του Τάσου», διευκρίνισε.

(Παπαρρούσου): Το σπίτι στη Λαμία ήταν κρυφό; Κάποιοι λένε για χαρτόνια στα τζάμια.

(Μάρτυρας): Ήταν ένα πολύ κανονικό σπίτι, που μπαινόβγαιναν άνθρωποι.

«Είχα την πρόθεση να κάνω ό,τι χρειαστεί για να βοηθήσω τον φίλο και σύντροφό μου», κατέθεσε η επόμενη μάρτυρας, κατά το παρελθόν συγκάτοικος με τον Τάσο Θεοφίλου, που τον φιλοξένησε στο διαμέρισμά της στην Αθήνα μεταξύ μέσου και τελους Ιουλίου με 14 Αυγούστου του 2012, η οποία επέσπευσε την επιστροφή της από τις καλοκαιρινές της διακοπές, μόλις έμαθε για τη σύλληψή του.

(Πρόεδρος): Πότε τον είδατε τελευταία φορά;

(Μάρτυρας): 5 Αυγούστου του 2012.

(Εισαγγελέας): Είχατε γνωρίσει τον Κωνσταντίνο Σακκά;

(Μάρτυρας): Είχε τύχει να τον γνωρίσω.

(Παπαδάκης): Ο Θεοφίλου εργαζόταν κι από όταν ήταν φοιτητής;

(Μάρτυρας): Βέβαια.

«Τον έβλεπα συχνά στις δραστηριότητες του αναρχικού κινήματος. Πιστεύω ακράδαντα ότι πίσω από κάθε δίωξη και φυλάκιση αναρχικού οι λόγοι είναι πολιτικοί. Το έχω υποστεί κι εγώ προσωπικά. Προφυλακίστηκα τον Γενάρη του 2011 ως “εγκέφαλος” της επαναστατικής οργάνωσης “Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς” και αθωώθηκα μετά από 1 μήνα. Η δίωξη του Τάσου συνδέεται άρρηκτα με τις κοινωνικές συνθήκες. Στο πρόσωπο του στήθηκε ένα ιδιώνυμο», επισήμανε στην κατάθεσή της η επόμενη μάρτυρας, που ανέβηκε στο εδώλιο.

Και επειδή συνέβη να σπουδάσει κι εκείνη στη Λαμία:

«Κατευθείαν προσφέρθηκε να με φιλοξενήσει.. Ήξερα ότι είναι ένα σπίτι ανοιχτό, κάτι που έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με την εικόνα που παρουσιάζει η Αντιτρομοκρατική».

(Παπαδάκης): Κατά πόσο είναι πιστευτό πως δεν ήξεραν ποιος είναι;

(Μάρτυρας): Για μένα, αυτός ο ισχυρισμός είναι ανυπόστατος.

(Παπαρρούσου): Γνωρίζατε το συγγραφικό του έργο;

(Μάρτυρας): Ήξερα ότι έγραφε.

Σε σχέση, εξάλλου, με την πολιτική του ταυτότητα:

«Για μένα δεν υπάρχει καμία συγγένεια με την οργάνωση “Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς”. Ο Τάσος Θεοφίλου είναι αναρχικός κομμουνιστής. Ανήκουν σε 2 διαφορετικές τάσεις του αναρχικού κινήματος».

«Μου έκανε εντύπωση η αξιοπρέπεια, το ήθος, η ευγένεια, η σοβαρότητα, το χιούμορ του, το ότι είναι νηφάλιος. Έρχεται από νωρίς στο χώρο του σχολείου και μελετάει. Είναι πρόθυμος να βοηθήσει», υπογράμμισε στην πιο μεστή και συγκινητική κατάθεση της σημερινής συνεδρίασης μαθηματικός, ο οποίος εργάζεται στο σχολείο των φυλακών Κορυδαλλού, γεγονός που εμφανώς ενόχλησε την εισαγγελέα.

Απτή απόδειξη της ενόχλησής της, η υπόθεση πως το κίνητρο για τη βοήθεια αυτή είναι ιδιοτελές, η ευεργετική προσμέτρησή της εν είδει μεροκάματος, κάτι που δεν ισχύει, απλώς απορρέει από ένα αξιακό κώδικα μάλλον άγνωστο στην εισαγγελέα.

(Παπαδάκης): Αν γίνει αύριο μια εξέγερση στη φυλακή, θα φταίει ο Θεοφίλου [επειδή συνέγραψε το βιβλίο για την εξέγερση στις φυλακές Άττικα στις Η.Π.Α.];

(Μάρτυρας): Είναι προς τιμήν του ότι έβγαλε βιβλίο, ενώ ήταν φυλακισμένος. Και δεύτερον, είναι άγνωστο [θέμα] στην Ελλάδα. Μάλλον είναι όφελος κι αυτό.

(Παπαδάκης): Γιατί ήταν τόσο σημαντικό για σας να καταθέσετε;

(Μάρτυρας): Με το που τον είδα, είπα «τι δουλειά έχει εδώ πέρα;» Όταν βλέπει αδικία, παίρνει θέση. Δεν είναι γλείφτης.

(Παπαρρούσου): Είστε πεισμένος για την αθωότητά του;

(Μάρτυρας): Προσωπικά, είμαι πεισμένος.

«Τον γνώρισα και προσωπικά το 2007, κατά τη διάρκεια των φοιτητικών κινητοποιήσεων. Θεώρησα καθήκον μου να έρθω να καταθέσω για όσα ξέρω», σημείωσε ο προτελευταίος μάρτυρας.

Όσο για την πεποίθησή του σχετικά με την αθωότητα του Τάσου Θεοφίλου: «Ο ίδιος θα αναλάμβανε τις ευθύνες του. Οι αναρχικοί δεν είθισται να σκοτώνουν σε ληστείες».

Πρόκειται για «φρονηματική δίωξη», ξεκαθάρισε ο τελευταίος μάρτυρας, με «πικρή» πείρα κι ο ίδιος κατά το παρελθόν από πολύμηνη προφυλάκιση, κατηγορούμενος για συμμετοχή σε οργάνωση ένοπλης πάλης. Ο ίδιος απαλλάχτηκε ομόφωνα από μικτό ορκωτό δικαστήριο.

«Ήρθα να καταθέσω από αλληλεγγύη. Είναι ένας διανοούμενος που ενοχοποιείται γιατί έχει ένα αντισυμβατικό τρόπο ζωής», κατέληξε, στηλιτεύοντας την ηχηρή απουσία των καθεστωτικών «Μέσων Μαζικής Εξαπάτησης»- έντυπων, τηλεοπτικών και διαδικτυακών- από την κάλυψη της εκδίκασης της υπόθεσης σε δεύτερο βαθμό.

Πρόκειται για τα ίδια μέσα, τα οποία εκείνο το ζοφερό Αύγουστο είχαν στήσει άλλο ένα «γαϊτανάκι» τρομολαγνείας και χυδαιότητας, εμπεδώνοντας στην κοινή γνώμη το προφίλ ενός «αδίστακτου κακοποιού».

Η δίκη του αναρχικού κομμουνιστή Τάσου Θεοφίλου συνεχίζεται με την «απολογία» του στις 28 Απριλίου, αίθουσα 70Α, 1ος όροφος, Εφετείο Αθηνών, 9π.μ.

Μάριος Σεϊσίδης: «Τρομοκράτες και ληστές είναι το κράτος και το αστικό προσωπικό του»

 03/04/2017

No Next Post

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Απαντήστε στην παρακάτω ερώτηση * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.