Ακτιβισμός και επανάσταση στις Κάννες

 

Το εβδομηκοστό Φεστιβάλ Καννών παρουσιάζει ταινίες για ιστορικές και μελλοντικές επαναστάσεις, σύμφωνα με την dw.com. Έντονο πολιτικό στίγμα σε μικρές παραγωγές αλλά και σε ταινίες με πρωταγωνιστές θρύλους του κινηματογράφου.

default

 

Στην ταινία «Le redoutable» ο σκηνοθέτης Μισέλ Χαζαναβίσιους («The Artist») προσπαθεί να αναδείξει το έργο και τον χαρακτήρα ενός θρύλου του γαλλικού αλλά και παγκόσμιου σινεμά, του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ.

Η ταινία βασίζεται στο λογοτεχνικό έργο της δεύτερης συζύγου του Γκοντάρ, Αν Βιαζέμσκι, η οποία παντρεύτηκε τον 37χρονο τότε Γκοντάρ σε ηλικία μόλις 19 ετών. Η ταινία διαδραματίζεται τη δεκαετία του ’60 όταν ο σκηνοθέτης γίνεται μέρος των φοιτητικών και εργατικών κινητοποιήσεων. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο ίδιος ο Γκοντάρ σε διαδηλώσεις, ο οποίος προσβάλλει συστηματικά τους θαυμαστές του και σιγά-σιγά διώχνει με τη συμπεριφορά του τους φίλους του και τελικά ακόμη και τη σύζυγό του. Η ταινία είναι ταυτόχρονα απομυθοποίηση, σάτιρα και ύμνος στον σκηνοθέτη των ταινιών «Η Κινέζα» και «Με κομμένη την ανάσα».

Το «Le redoutable» είναι η μια από τις δύο γαλλικές ταινίες που παρουσιάζονται στο φετινό φεστιβάλ και πραγματεύονται ιστορικές κινητοποιήσεις. Η ταινία «120 battements par minute» του Ρομπέν Καμπιγιό μας μεταφέρει στη δεκαετία του ’90 και στον αγώνα των ακτιβιστών κατά του AIDS. Έντονες συζητήσεις, κινητοποιήσεις εν μέρει βίαιες και μια ιστορία αγάπης μεταξύ του οροθετικού Σον και του Νέιθαν.

Το φαβορί «The Square»

Σκηνή από την ταινία «The Square» του Ρούμπεν Όστλουντ

Επιπλέον και η παραγωγή της διαδικτυακής πλατφόρμας Netflix, που συμμετέχει στον φετινό διαγωνισμό, έχει για πρωταγωνιστές μια ομάδα ακτιβιστών. Η ταινία «Okja» του Kορεάτη σκηνοθέτη Μπονγκ Γιον-Χο διαδραματίζεται στο κοντινό μέλλον, όπου μια εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στον τομέα της γενετικής, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ομάδα φιλόζωων. Η ταινία είναι ένας συνδυασμός επιστημονικής φαντασίας και αντικαπιταλιστικού παραμυθιού με πρωταγωνιστές τους Τίλντα Σουίντον και Τζέικ Γκίλενχαλ. Μπορεί το «Okja» να άρεσε στο κοινό, ωστόσο δεν θεωρείται φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα.

Το ίδιο δεν συμβαίνει όμως και με τη σουηδική ταινία «The Square» του Ρούμπεν Όστλουντ, που έχει όλα τα εφόδια να φύγει με το πρώτο βραβείο του Φεστιβάλ Καννών. Η ταινία αρχικά μοιάζει με παρωδία του κόσμου της τέχνης, στη συνέχεια όμως αναδεικνύεται σε καυστική κριτική στη σύγχρονη κοινωνία. Η ανθρώπινη συμπεριφορά στο πλαίσιο της κοινωνίας, μέσα στην οποία κινούνται τα πρόσωπα, μεταφέρεται συχνά από τον σκηνοθέτη στη μεγάλη οθόνη.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το in.gr, θετικότατα τα πρώτα σχόλια για την ταινία «The Killing of a Sacred Deer» του Γιώργου Λάνθιμου που προβλήθηκε στο 70ό Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.

Τα σχόλια ανήρτησαν στο Twitter δημοσιογράφοι και μπλόγκερ που βρέθηκαν στην δημοσιογραφική προβολή της ταινίας.

Αρκετοί ήταν αυτοί που παρομοίασαν την ταινία με το σινεμά του Μίκαελ Χάνεκε και εκείνο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, ενώ ο Έρικ Κον του Indiewire ανέφερε ότι η ταινία κάνει τον «Κυνόδοντα» να μοιάζει «βαρετός».

Ορισμένοι, μάλιστα, δίνουν ως φαβορί την Νικόλ Κίντμαν για βραβείο ερμηνείας στις Κάννες για την παρουσία της σε αυτή την ταινία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίντμαν είναι το πρόσωπο του Φεστιβάλ, με τέσσερις ταινίες στις Κάννες, δύο από τις οποίες προβάλλονται στο Διαγωνιστικό Τμήμα.

Σημειώνεται, πάντως, ότι δεν έλλειψαν και ορισμένες αποδοκιμασίες στην δημοσιογραφική προβολή της ταινίας -συνηθισμένο φαινόμενο για το Φεστιβάλ των Καννών.

Το «The Killing of a Sacred Deer» είναι η δεύτερη αγγλόφωνη ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, με σταθερό συνεργάτη τον σεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου και πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φάρελ, Νικόλ Κίντμαν και Αλίσια Σιλβερστόουν αλλά και μια πλειάδα ελλήνων συνεργατών.

Η νέα ταινία είναι εμπνευσμένη από τον μύθο της Ιφιγένειας και αφορά έναν χειρουργό, που προσπαθεί να εντάξει στην οικογένειά του έναν έφηβο, γεγονός που θα ταράξει την ιδεατή ζωή του.

Πολλοί είναι αυτοί που «στοιχηματίζουν» ότι ο έλληνας σκηνοθέτης θα φύγει από τις Κάννες με κάποιο από τα μεγάλα βραβεία -γιατί όχι και με τον πολυπόθητο Χρυσό Φοίνικα.

«Θέλω να στηρίζω τους ανθρώπους που δοκιμάζουν διαφορετικά πράγματα ή έχουν ένα πολύ, πολύ ξεχωριστό κινηματογραφικό στιλ», είπε η Κίντμαν στη συνέντευξη Τύπου μετά την προβολή της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου «The Killing of the Sacred Deer». Η νέα δημιουργία του Έλληνα σκηνοθέτη μετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ διακδικώντας τον Χρυσό Φοίνικα.

«Λατρεύω να μου ζητούν να συμμετέχω σε τέτοια πράγματα γιατί αυτό ακριβώς είμαι. Είχα ανέκαθεν αυτό το ελαφρώς επαναστατικό πνεύμα: δεν θέλω να συμβιβάζομαι, θέλω να βρίσκω έναν τρόπο να μην συμβιβάζομαι. Και αυτό ακριβώς είμαι», πρόσθεσε.

Το Φεστιβάλ των Καννών ολοκληρώνεται την Κυριακή.

Η σύγκρουση Almodovar – Will Smith στις Κάννες για το Netflix

 22/05/2017

Πέθανε ο ηθοποιός Roger Moore, γνωστός για τον ρόλο του ως James Bond

 23/05/2017

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Απαντήστε στην παρακάτω ερώτηση * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.